Tähän bloggaaminen on tarkoitettu: tuotteista ja huonosta asiakaspalvelusta valittamiseen. Opettavainen tarina, siitä milloin brändimielikuva mielessä murtuu alta aikayksikön:
1. Maanantai alkoi tyypillisesti. Avaan HP:n duunitietokoneeni. Mitään ei tapahdu. Valot vilkkuvat, tuuletin hurisee, mutta näyttö on pimeänä.Olen kyllä tottunut siihen, että koneet eivät kestä, mutta että ne hajoisivat jo kolmessa viikossa!
2. Soitan HP:n huoltoon. Kerron ongelmani, jonka jälkeen minun kehotetaan soittavan toiseen numeroon, sillä kyseessä on firmakone. Asiakaspalvelija on kuitenkin sen verran ystävällinen, että antaa minulle numeron johon tulee soittaa. Ei kuitenkaan yhdistä.
3. Saan uudesta numerosta jonkun kiinni, joka on ilmeisesti keskus tai vastaava. Tietokoneista hän ei ainakaan mitään tiedä.
-Meillä on nyt ruuhkaa kannettavien asiakaspalvelussa. Otanko soittopyynnön vai soitatko myöhemmin?
-No, voisin ottaa soittopyynnön niin ei tarvitse koko päivää itse soitella.
-Emme kyllä yhtään tiedä paljon on ruuhkaa, joten jos soittoa ei kuulu niin voit soittaa uudestaan.
Mitä helvettiä? Joko soittopyyntö otetaan ja sitten siihen soitetaan, tai vaihtoehtoa ei edes mainita asiakkaalle.
4. Soittoa HP:lta ei yllättäen kuulu. Soitan uudestaan asiakaspalveluun. Tällä kertaa saan
jopa asiaani eteenpäin. Asiakaspalvelija vaikuttaa darraiselta, mutta on about ensimmäinen inhimillisen oloinen ihminen, johon törmään tällä puhelinristiretkellä.
-Emolevy on hajalla, huoltoon. (Tämä herättää minussa aavistuksen, että kyseisissä koneissa on tyyppivika)
Joka tapauksessa vihdoinkin saan asiaani eteenpäin.
5. Tai niin luulen. Koneessa on joku täyden palvelun huolto- ja noutopalvelu, joten UPS:n lähetin pitäisi tulla hakemaan konetta jo huomenna tai viimeistään ylihuomenna. Mitään aikaa milloin konetta tullaan hakemaan ei anneta. No, ei siinä mitään. Jos en ole paikalla niin he jättävät lapun ja voin sopia milloin kone tullaan hakemaan. Eivät tietystikään voi soittaa, koska se vaan olisi liian järkevää.
6. Tiistai: ei mitään.
7. Keskiviikko: ei mitään. Verenpaine alkaa nousta, joten soitan HP:n palveluun, joka nettisivujen mukaan on auki klo 18 asti. Vastaaja kuitenkin muistaa mainita, että se menee kiinni klo 17. Kello on 17.15.
8. Soitan tänä aamulla HP:n "asiakaspalveluun". Minulle aletaan puhua ruotsia. Ihmettelin hieman tapausta, mutta se johtuukin siitä, että Suomen linjoilla on ruuhkaa, joten minut on yhdistetty Ruotsiin. Ihan hyvää palvelua muuten, mutta eihän ruotsin asiakaspalvelija pysty tietystikään auttamaan minua mitenkään asiassani. En erehdy ottamaan soittopyyntöä vaan sanon soittavani myöhemmin.
9. Saan vihdoin kuunneltuani riipivää odotusmusiikkia suomalaisen asiakaspalvelijan luurin päähän. Käydään läpi varmaan viidettätuhannetta kertaa koneen sarjanumerot, yhteystiedot ym. Kaikki on tietojen mukaan oikein.
-Aa. Se tilausosoitus on varmaan jostain syystä hävinnyt. No, nyt pitäisi tulla kahden päivän sisällä nouto. Kaikki on muuten kyllä ok.
Miten helvetissä kaikki on muka muuten OK? Kone on paskana ja työt seisoo. Olen joutunut venailemaan jo kaksi päivää ylimääräistä kun ihmiset eivät osaa hoitaa hommiaan.
10. Kiitti letuista. Tiedän kyllä mitä romua en hanki omaksi koneekseni.
Tätä kirjoitan muuten Mäcillä. Toimii mainiosti.
Thursday, November 15, 2007
Paskaa asiakaspalvelua osa n: HP
Labels:
asiakaspalvelu,
asiakastuki,
hermot menee,
HP,
teknologia,
tietokoneet
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Lisäyksenä vielä: hp:n printterit ovat käyttökelvottomia noin puolen vuoden käytön jälkeen. Toki ongelmia on ihan alusta astikin jo
Onneksi HP-kastike on mainiota!
Itselläni on myös surkeita kokemuksia HP:n tarjoamasta asiakaspalvelusta. Ainakin työasemapuolen palvelu on täysin ala-arvoista enkä voi enää nykyisellään suositella HP:ta työni puolesta kenellekään.
Päivänselvät takuuasiat eivät vain hoidu. Joko sitä pallotellaan Englannin ja Ruotsin vaihteiden välillä kun Suomesta ei ketään saada kiinni (tähän voi mennä helposti tunteja) tai sitten kehotetaan ottamaan yhteys partner-yritykseen, joka on täysin joustamaton ja ei saa 6kk aikana rikkoutunutta koneen komponenttia vaihdetuksi. Unohdin koko jutun ja ostin uuden, vaan en HP:lta. Pitäköön tunkkinsa.
Post a Comment