Tuesday, September 04, 2007
Erilaista hyväntekeväisyyttä
Käytin eilen rahaa hyväntekeväisyyteen. Ei ollut tarkoitus.
Ostin nimittäin Age of Conversation-nettikirjan, josta on pöhisty markkinointiblogeissa jo pitkän aikaa. Tuotot kirjan myynnistä menevät hyväntekeväisyyteen:
Thank you for purchasing The Age of Conversation. As you probably know, all proceeds (less Lulu.com printing fees and commissions) will be paid to Variety, the Children's Charity. To continue the conversation, visit us at www.ageofconversation.com. Gavin Heaton & Drew McLellan
Ostin kirjan, koska kyseessä on varmastikin tämän vuoden eräs mielenkiintoisimmista markkinointikirjoista. Rehellisesti puhuen olisin ostanut kirjan, vaikka sen tuotot olisivat menneet aseteollisuudelle. En pidä muutenkaan lapsista. En pistä rahaani juuri koskaan hyväntekeväisyyteen, sillä olen itsekäs ja epäluuloinen (hyväntekeväisyysjärjestöjä kohtaan).
Tapaus pisti kuitenkin miettimään. Jokaisella meistä ihmisistä on varmasti asioita, joiden puolesta haluamme tehdä hyvää tai ongelmakohtia joihin haluaisimme tarttua. Pystymmekö kuitenkin tekemään jotain muuta kuin vain pistämään rahaa hyväntekeväisyysjärjestölle? Voisimmeko omalla erityisosaamisellamme onnistua generoimaan suurempia kassavirtoja ajamallemme asiallamme? Saada ehkä nekin ihmiset osallistumaan, jotka eivät koe meille tärkeää asiaa omakseen?
EDIT: Annoin myös rahaa jollekin sotapojalle, kun sattui olemaan hiluja taskussa.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment