Sunday, August 10, 2008

Sebastien Tellier American Apparel Viva Radio Mix

Mainio musablogi Discobelle on pistänyt skaban käyntiin Flow-festivaaleillekin saapuvasta Sebastien Tellierista. Ideana on, että Sebastien on tehnyt miksauksen American Apparelille, jonka embeddaamalla blogiin/myspaceen/whatever osallistuu arvontaan, jossa voi voittaa Sebastien-krääsää. Ohessa tarkemmat speksit skabasta.

Mielestäni hyvä tapa kilpailulle, sillä potentiaalinen viraaliefekti on paljon suurempi kuin normaalissa kilpailussa. Tämä tietysti edellyttää, että ohessa alle linkkaamani miksaus on hyvä:

American Apparel Viva Radio mix - Sebastien Tellier
Tässä on miksauksen tracklist, ettei tarvitse kuunnella sikaa säkissä:

1. Sebastien Tellier – L’Amour et La Violence (Boys Noize Main version)
2. Michael Jackson – Rock With You
3. Sebastien Tellier – Roche
4. Justin Timberlake – Cry Me A River
5. Sebastien Tellier – Mauer
6. Babyshambles – Delivery
7. Sebastien Tellier – Look
8. Daft Punk – Veridis Quo
9. Marvin Gaye – Sexual Healing
10. Sebastien Tellier – Kilometer
11. Low Motion Disco – Things Are Gonna Get Easier (Sebastien Tellier Vocal Remix)

2 comments:

Eero said...

Eiks tän henkisillä kampanjoilla oo mahdollisuus päästä bänniin ainakin Googlen hakutuloksissa? Vai onks ne jotenkin muuten toteutettuja linkkiviidakon kasvatusyrityksiä?

Ricu Flair said...

Hmm, en tiedä Googlen hakutuloksista mutta miksauksen levittämisen kannalta uskoisin, että kuuntelijoita tulee enemmän.

Logiikkahan tässä on, että kilpailuun joka toteutetaan vaikka sähköpostin kautta, tulee normaalisti vaikka 50
osallistujaa. Linkin embeddaus vaatii vähän enemmän vaivaa, joten osallistujia on vaikka 30. Mutta koska nämä bloggaavat tai jakavat sen MySpace-sivuillaan useampi ihminen näkee tämän (sanotaan vaikka 15 per osallistuja) jolloin miksaukselle altistuu 400 ihmistä enemmän kuin perinteisessä tapauksessa. Luvut on vedetty hatusta, mutta logiikka pätee. Tällä tavoin mahdolliselle sponsorille voidaan luvata parempi näkyvyys kuin jos miksaus olisi vain jaossa Discobellessä. Tällöinkin varmasti osa ihmisistä linkkaisi miksauksen, mutta koska ihmiset reagoivat insentiiveihin tällä varmistetaan ihmisten linkkaaminen.

Luulisin, että American Apparel maksaa jonkin feen itse miksauksen leviämisestä.

Kuitenkin tässä tapauksessa kuten yleensäkin kaikkein olennaisinta on, että mitä materiaalia levitetään. Jos miksaus on paska, ei se lähde leviämään vaikka kuinka monta bloggaajaa siitä kirjoittaisi.