Monday, April 16, 2007

Kuinka hype syntyy-N95


Sitten venttikympin en ole tiennyt uusista kännykkämalleista hölkäsenpöläystä. Tärkein ominaisuus on ollut, että kännykällä on voinut puhua. Sitten kun sillä ei enää ole voinut, niin olen vaihtanut puhelinta. Monesti tähän on saattanut mennä hyvin kauan.

En ole siis ollut mikään matkapuhelinyritysten märkä uni, mutta ensimmäisiä kertoja tiedän nyt mikä on kuuminta hottia: N95. Olen jopa itsekin harkinnut sen hankkimista. Miksi?

On löydettävissä neljä syytä, jotka on esitelty ohessa kronologisessa järjestyksessä:

1. Näin kännykän ennen kuin se tuli markkinoille. Hypistelin sitä kädessäni. Vaikken gadget-friikki olekaan, se tuntui makealta. (exclusiivisuus)
2. Kuulin kautta rantain, että tuleva malli on ensimmäisiä malleja pitkään aikaan josta itse konsernissakin ollaan fiiliksissä. (mystisyys)
3. Oma puhelimeni hajosi (tarve)
4. Nyt kaverini soittaa, että hän oli käynyt ostamassa kyseisen puhelimen ja oli juuri menossa kotiin lataamaan sitä. Kävin pisimmän puhelun puhelimista sitten yläasteaikojen (positiivinen vertaispalaute=ryhmäpaine)

Vieläkään en tiedä pätkän vertaa, onko puhelin jotenkin teknisesti ylivertainen. Eikä minua kiinnosta. Markkinointi on ainakin onnistunut, sillä olen vakavissani harkitsemassa suurinta puhelininvestointiani koskaan.

1 comment:

Sami Viitamäki said...

Mainittu 'Kaveri' raportoi lisää:

N95:n käyttöönoton jälkeen olen löytänyt uudelleen vanhaksi ja väsyneeksi jo julistamani median: radion!

Mistäkö tämä sitten johtuu? Kyse ei ole yksistään siitä, että nyt minulla pitkästä aikaa on ylipäätään käytössäni radio, vaan suureksi osaksi siitä, että N95:ssa radiota siirrytään käyttämään übercoolin 3D-menun kautta, joka edelleen vahvistaa järkähtämätöntä uskoani siihen, että olen saanut 759 eurolleni todellista vastinetta.

Lisäksi Bassoradio jytää erittäin katu-uskottavasti Kossin PortaPro-kuulokkeilla (ylivoimainen hinta-laatusuhde).

Tulipas P2P mainontaa ihan täyslaidallinen...