Wednesday, August 15, 2007

Räystäät jos tippuu


Suomalainen käännösiskelmä on loputon kultakaivos. Alkuviikosta asti jatkuvalla soitolla on ollut Turun Säkin ja Keravan Kollin kokoelma vanhoja suomalaisia herkkuja. Ollut jo pitkään mielessä alkaa metsästämään suomihittejä, mutta Finnhits-levyjen loputon määrä on aiheuttanut lohduttomuutta. Sen takia oheinen valikoima on erittäin tervetullut:

Turun Säkki & Keravan Kolli: Yhtä juhlaa

Kannenkin saa mukavasti printattua kesän viimeisille mökkikeikoille.

Tällä hetkellä eräs ajankohtaisimpia on Dannyn toisinto "Raindrops are falling on my head" -kappaleesta. Eilisen ukkosen seurauksena muutama räystäs on varmasti tippunut Helsingissä:

Räystäät jos tippuu yllä pään

Sä voit olla aivan varma, räystään alle jään

Enkä juokse pois

Jos räystäs on tippumaisillaan

Tippukoon vaan

Kun kastun luonas mä kuivatella saan

Mä tiedän sä kiedot meidät kuivaan pellavaan

Eikä kylmä käy
Jos räystäs on tippumaisillaan
Tippukoon vaan

Kuin lapsi oon

Kun sain

Kun luokses kutsun näin sain

Tahtomattain mä hulluilen ja kaikkeen syypää oot sä rakkain


Räystäät jos tippuu yllä pään
Mä pelkkää nyt siinäkin onnekkuutta nään

Huolta mulla ei

Vaan kastella kolttuni mä voin

Enkä piittaa

Nään ystävän
Kylpyviittaa tuoden
Mä hulluilen
ja kaikkeen syypää oot sä rakkain

Räystäät jos tippuu yllä pään

Mä pelkkää nyt siinäkin onnekkuutta nään

Huolta mulla ei

Vaan kastella mä kolttuni voin

Enkä piittaa

Nään ystävän

Kylpyviittaa tuo hän

Kaunista.

1 comment:

Lassi said...

Suomalaisesta käännösiskelmästä en tiedä, mut kyllä tän kesän ehdottomasti ajankohtaisin (ja paras) Suomi-iskelmä löytyy täältä:

http://youtube.com/watch?v=UFTvLG4sERk&mode=user&search=