Seksi myy.
Tai ainakin sillä yritetään myydä.
Päivittäin printti-, tv- ja viraalikampanjoita seuraavana en ole voinut olla panematta merkille, että tissejä, pyllyjä, elimiä ja kaikkea muutakin alastonta kuvastoa käytetään surutta hyväksi.
Pelkkä seksi ei kuitenkaan toimi, nykyihminen on jo turtunut vain paljaaseen pintaan. Tarvitaan siis jotain muutakin. Mainion Adrantsin tämän viikon mainossaldosta voisin nostaa kolme esimerkkiä, jossa seksiä on käytetty hauskasti, hyvin ja huonosti.
Hauska:
Polaroidin mainossarjakuvien perustava idea on kaikkien miesten perimmäinen syy hankkia aurinkolasit: voi salassa tarkastella naisia. Itsekin koin saman ilmiö saadessani silmälasit ensimmäisen kerran käyttöön, kun olin tottunut sankoihin vain aurinkolaseissa. Tiirailut eivät jääneet siis huomiotta. Oheinen kuva on vain osa koko sarjakuvaa.
Koko mainoskamppis tässä
Hyvä:
En tiedä onko Apple maksanut näkyvyydestä Sports Illustratedin kuuluisaan uimapukunumeroon, luultavasti on. Tätä on product placement vuonna 2007. Loistava huomioarvo ja mikä tahansa muu mp3-soitin mallin peittona tuntuisi vain väärältä.
Huono:
No comments.
Thursday, February 15, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
sattumaako, että ainoa mainos, joka kirjoittajaa ei miellyttänyt viittasi miehen kokoon..
liian henkilökohtaista?
Auts. Paljastuin. Peniskateus iski:)
Oikeastaan mainoksessa eniten ärsytti, että mainosteksti oli siinä aika turha/tylsä. Olisi toiminut paremmin pelkkänä kuvana. Eli ei luotettu katsojan ymmärryskykyyn.
Ja haluan vielä painottaa, että itse tuote on mitä loistavin:)
Post a Comment